Reklamní hrnky mají úspěch již desítky let
Keramické hrnky a porcelánové šálky představují jedno z nejrozšířenějších odvětví potisku předmětů. Tím důvodem je fakt, že jsou to věci denní potřeby, využíváme je v podstatě pravidelně, stejně jako oděvy nebo obuv. Hrnek bereme do ruky při snídani, naléváme do něj odpolední čaj, popíjíme s přáteli kávu, zkrátka bez hrnků si nedokážeme svůj život vůbec představit.
Proto také klademe při jeho výběru důraz na vzhled, někomu vyhovují tvary kónické, jiný upřednostňuje klasický válcový tvar s robustním uchem, rozhoduje i jeho velikost. Každý si zkrátka svůj čaj či kávu vychutná z něčeho jiného. Máme také své zamilované kousky, některé nám připomínají naši rodinu, jiné mohou být opatřeny potiskem ve formě oblíbené fotografie přírodní scenérie, nebo známé tváře, případně čistě reklamní předměty mohou evokovat naše příjemné vzpomínky.
Kvalita sublimačního potisku
Upomínkové nebo reklamní hrnky jsou i významným dekorativním prvkem, tisk se na glazuru nanáší speciální technologií sublimace a potisk dobře snáší i hrubší zacházení při umývání v myčce a pochopitelně i vysoké teploty. Sublimační tisk se provádí podle grafické předlohy speciálním inkoustem pomocí výpočetní techniky nejprve na sublimační papír, který se poté přitlačí na hrnek a při velmi vysoké teplotě zataví do glazury. Tímto způsobem lze tisknout i celoplošné předlohy. Existují dokonce technologické postupy pro tzv. tepelně senzitivní glazuru, na níž se potisk zobrazí až po nalití horkého nápoje.
Tiskové předlohy lze volit podle svého uvážení v libovolném počtu barevných odstínů, metoda digitálního potisku zvládne velice dobře jak fotografie, tak i jednobarevné nebo jednoduché náměty a nápisy, např. firemní loga. Potisk vynikne ostrými konturami na jakékoli glazuře, pouze je nutné zvolit vhodnou barvu podkladu, aby byl výsledek efektivní, nejlépe v neutrálních barvách, jako je bílá, černá, krémová nebo transparentní.